Saturday, April 10, 2010

Foråret er her

Jeg nyder det intenst lige nu. Først tre uger i Kairo i vores lejlighed, som stadig er et fund.

Under opholdet sprang træerne ud. Vi nød solen og lyset, møder med venner og bekendte og spændende jazzmusik under Cairo`s 2. Internationale Jazzfestival. Jeg oplevede også den fornøjelse det er at færdiggøre et dejligt oliemaleri, guided af min (tidl.) lærer, som jeg har fået fornyet kontakt med. Der findes i vores område en vidunderlig oase, Art Cafe, hvor jeg kan komnme og male sammen med egyptiske og internationale ligesindede. Pragtfuldt.

Egyptian Spirit

Motivet til billedet er indtryk fra det gamle islamiske område omkring Khan el Khalili. Her sad vi og fik en kop myntete og kiggede på folkelivet i de smalle gader og på alle de sjove forretninger med kulørt dametøj, der hænger udenfor og bevæger sig i vinden. Pludselig kommer der en kartoffelsælger gående i sin lange gallabeya med sin salgsvogn, mens dampen står op af skorstenen i en lang stråle efter ham. Jeg tænkte at det ville jeg male. I kan se på mit maleri, at jeg udover de nævnte ting også har placeret en Vespa, hvorpå der sidder en fræk rød kat med hvide poter og knurhår på bagsmækken.

Men foråret er nu også fint i Danmark.


En frisk tur ved Næsseslottet ved Holte giver et flot udsyn over Furesøen.


Hjemme i haven ved den vietnamesiske hytte venter naturen på mere varme for at blommetræet kan sætte lyserøde blomster. Der er allerede krokus.

I søen kæmper andepar om hvem der i år går af med sejren og andehuset, der har fået ny halm.

Jeg tror at jeg har fundet mit yndlingshjørne: det er i solgården hvor de kinesiske løver kan holde mig med selskab, mens jeg enten maler eller læser. Det lyder da godt, ikke? foto

No comments: